Min uddannelse og livserfaring
Udover min faglige baggrund har jeg altid kunnet bruge de erfaringer, jeg har mærket på egen krop: medmisbrug, livstruende sygdom, skilsmisse, sammenbragte familier og ikke mindst kollegaer og mange skoleelever med deres vanskeligheder.
Det giver mig en bedre og dybere forståelse af mine klienter –
ikke for at give dem mine løsninger, men for at hjælpe dem med at finde deres helt egen vej i deres helt egen unikke verden.
Professionelt
Uddannelse
1971 – 1975 Folkeskolelærer
1999 – 2003 Oplevelsesorienteret psykoterapeut fra
Psykoterapeutisk Institut, København , hvor der indgik:
Eksistentiel terapi
Gestaltterapi
Oplevelsesorienteret terapi for par og familier
Første eksamensgruppe 2006
2003 – 2004 grunduddannelse i Somatic Experience (SE)
MPF = medlem af Dansk Psykoterapeutforening (www.psykoterapeutforeningen.dk). Det indebærer:
En mellemlang uddannelse
En 4-årig uddannelse ved et anerkendt institut
Egenterapi og supervision
Tilgang
Hver klient får sin ”egen” terapi:
Det betyder for mig at finde de passende indgangsvinkler og/eller fokusområder til det enkelte menneske.
Jeg bruger ekistentiel terapi for at arbejde med vores livsvilkår –
død, ensomhed, frihed og meningsløshed
og den enkeltes værdier og begrænsninger, styrker og ressourcer.
Jeg bruger gestaltterapi for at arbejde med ansvar og forsvar.
Jeg bruger oplevelsesorienteret terapi for at arbejde med HER og NU.
Jeg bruger SE for at arbejde med kroppen.
De ældste, ubevidste dele af hjernen bliver forstyrret, og kroppen husker.
Personligt
Privat
1953 født i Tyskland
1975 uddannelse som lærer
1978 gift
1980/82 to børn
1984/85 min datters livstruende sygdom
1985 1. skilsmisse
1986 flytning til København med mine børn
2007 2. skilsmisse
2008 3. ægteskab
status: 2 + 4 børn, derudover svigerbørn og børnebørn
Arbejdsliv
1976-1986 forskellige folkeskoler i Tyskland
1986-2013 folkeskole og friskoler i Danmark
2000-2013 Personaleleder på Trekronergade Freinetskole
2003 – start som privat praktiserende psykoterapeut
2006-2013 både ansvar for personale og den administrative del, til sidst skoleleder
2010 – ansvar for ”skilsmissegrupper” (børn med skilte forældre)
Mine livserfaringer
I mit liv har jeg mødt mange udfordringer:
- afhængighed og konsekvenser for omverdenen
- livstruende sygdom – angst og hjælpeløshed
- familiære konflikter – børn bliver symptombærere for forældrenes problemer
- teenagere i deres sociale netværk
- personaleledelse:
- forebyggelse og håndtering af stress
- konfliktløsning og støtte
- praksischok og udbrændthed
- kollegial supervision
- individuelle samtaler
- den enkelte og fællessabet